გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი,
გვარი, პირადი ნომერი: ცარო გოგიჩაშვილი
გაკვეთილის ჩატარების
თარიღი: 08.11.2018
საგანი:
ქართული ენა
სწავლების საფეხური/კლასი: II კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:
27 მოსწავლე (სსსმ
მოსწავლე არ მყავს)
გაკვეთილის თემა: სერგო კლდიაშვილის მოთხრობა „ მარადმწვანე
ხეები“
გაკვეთილის ტიპი
: სტანდარტული
გაკვეთილის მიზანი:
ტექსტზე დაყრდნობით გაანალიზოს და საკუთარი
დამოკიდებულება გამოხატოს პერსონაჟის მიმართ წინასწარ შედგენილი დახასიათების კრიტერიუმების
მიხედვით
ესგ
მისაღწევი შედეგები:
II.1 მოსწავლეს
შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის
ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება
ინდიკატორები:
II.3
მოსწავლეს შეუძლია აქტიური ლექსიკისა და ძირითადი ენობრივი ფორმების მეტყველებაში გამოყენება
ინდიკატორები:
II.4
მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი კოდის გაშიფვრა
წინარე
ცოდნა: კითხულობს, ესმის, დასკვნას აკეთებს. ახდენს განზოგადებას, ადარებს ერთმანეთს.
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა
/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსი
|
დრო
(წთ)
|
|
1
|
გაკვეთილის დასაწყისში მოსწავლეებს ვაცნობ
გაკვეთილის
მიზანს, შეფასების კრიტერიუმებს.
|
ვერბალური
|
საერთო საკლასო
|
თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი შეფასების კრიტერიუმები და მიზნები
|
1წთ
|
2
|
„გავიხსენოთ!“
მ. წიკლაურის ლექსი „შემოდგომა“
მოცემული ლექსის შინაარსის მიხედვით დაისმება
კითხვები.
|
ლექსის მხატვრული კითხვა ზეპირად, გაგრძელებით
|
საერთო საკლასო
|
3წთ
|
|
3
|
გაიხსენეთ როგორი
სახის
შეიძლება
იყოს
ხეები?
მოსწავლეები წებოვან ფურცლებზე ჩამოწერონ ფოთლოვანი და წიწვოვანი ხეების დასახელებებს. შევსებული ფურცლები
დამაგრდება
დიდ
ფლიპჩარტზე.
|
T დიაგრამა
|
წყვილებში
|
წებოვანი ფურცლები
ფლიპჩარტი
|
5წთ
|
4
|
„დავადგინოთ კავშირები და აღვწეროთ!“
მოსწავლეები გასცემენ პასუხს დასმულ შეკითხვებს და დააკავშირებენ
ბუნების
მოვლენას
წელიწადის
სხვადასხვა
დროს.
აქტივობის საკვანძო კითხვები:
რა ემართებათ ფოთლოვან და წიწივოვან ხეებს გვიან შემოდგომაზე?
რისთვის ემზადებიან ფრინველები შემოდგომაზე?
|
ფრონტალური კითხვა
|
საერთო საკლასო
|
1წთ
|
|
5
|
„პრობლემური სიტუაციის შეთავაზება“
მსჯელობა შეთავაზებულ სიტუაციაში არსებულ ვითარებაზე.
მიზეზ-შედეგობრივი
კავშირების
გამოკვეთა.
დასკვნის
გაკეთება.
„დაუშვათ გადამფრენი ფრინველებიდან ერთმა შოშიამ
ფრთა
მოიტეხა
და
ზამთარმა
მოუსწრო,
რა
დაემართება?
ვის
შეიძლება
მიმართოს
დასახმარებლად?“
|
ფრონტალური კითხვაები
|
საერთო საკლასო
|
შოშიას სურათი
|
3წთ
|
5
|
„დავაკვირდეთ, გავაანალიზოთ
და
დასკვნა
გავაკეთოთ!“
ანიმაციური ფილმის - „შოშია“
- ჩვენება
ფილმის ჩვენების შემდეგ დაისმევა კითხვები: წელიწადის რომელი დრო იყო ფილმში ნაჩვენები?
სად მიფრინავენ ფრინველები შემოდგომაზე?
რომელ გადამფრენ ფრინველზე იყო ფილმი? რატომ ვერ გაფრინდა შოშია?
|
ფილმის ჩვენება
ფრონტალური კითხვები
|
საერთო საკლასო
|
პროექტორი, ბუკი
|
5წთ
|
6
|
“ტექსტთან მუშაობა“
მასწავლებელი მოსწავლეებს სახელმძღვანელოში უკითხავს
ს.
კლდიაშვილის
მოთხრობას
„მარადმწვანე
ხეები“
შემდეგ მოსწავლეები კითხულობენ ტექსტს
ტექსტზე დაყრდნობით მოსწავლეები დასმული კითხვების
პასუხებს
ეძებენ
წიგნში.
მოსწავლეები შეაფასებენ ნაწარმოებს (რა მოეწონათ,
რა
არ
მოეწონათ,
რისი
თქმა
სურდა
ავტორს)
და
დააკავშირებენ
საკუთარ
გამოცდილებასთან
|
მასწავლებლის მიერ ტექსტის მხატვრულად კითხვა
გაგრძელებით, გამოკრებით
ფრონტალური კითხვები
|
საერთო საკლასო
|
სახელმძღვანელო
|
14წთ
|
7
|
მოსწავლეები შეაჯამებენ ნასწავლ ცოდნას.
დაისმევა
კითხვა
: როგორ
უნდა
დავეხმაროთ
აქ
დამრჩენ
ფრინველებს
ზამთარში?
|
კოგნიტური სქემა
|
საერთო საკლასო
|
ფლიპჩარტი
|
5წთ
|
8
|
მოსწავლეთა განმავითარებელი შეფასება წერილობითი
კომენტარებით,
რომელიც
მომზადებულია
წინასწარ
ბარათების
სახით.
გაკვეთილის შეფასება მოსწავლეების მიერ
|
განმავითარებელი შეფასება
|
საერთო საკლასო
|
ფერად ფურცელზე დაბეჭდილი განმავითარებელი კომემენტარები
|
2წთ
|
9
|
მოსწავლეებს მიეცემათ საშინაო დავალება. ტექსტი მხატვრულად კიტხვით. დასაწერი
დავალება:
უცნობი
სიტყვების
გამოყენებით
შეადგინონ
წინადადებები.
|
თაბახის ფურცელი, სადაც დავალებაა დაბეჭდილი
|
1წთ
|
No comments:
Post a Comment